Gamification som en del af marketingstrategien

Selvom begrebet “gamification” har været kendt i nogle år, er det stadig en af de trends, som man må forvente at se endnu mere til i de kommende år. Propagandafabrikken samarbejder med det anerkendte firma “Scrathcer”, omkring gamification

Skab positive holdninger til dit brand
Med gamification kan din virksomhed tilbyde f.eks. et spil eller en quiz, der er sjov og underholdende, og som samtidig enten underviser og/eller underholder forbrugeren.

Når spillet slutter får forbrugeren som regel en ”belønning” i form af en præmie eller en rabat. I visse tilfælde kan forbrugeren også dele sit resultat på de sociale medier.

Udnyt din målgruppes ”konkurrence-gen”
Gamification er genialt til at skabe involvering med målgruppen, netop fordi det, ”at vinde noget” taler til konkurrence-genet, som findes hos de fleste mennesker.

Skaf nye e-mail adresser til kommende kampagner
Samtidig kan de Gamification produkter, som Propagandafabrikken tilbyder i samarbejde med Scratcher, bruges til indsamling af e-mailadresser.

Høsten af e-mail adresser fra en kampagne, kan anvendes målrettet til fremtidige salgs- og marketingkampagner

Vælger du at bruge gamification som en del af din marketingstrategi, får du en mulighed for at skille dig ud fra dine konkurrencer, samtidig med du skaber en positiv involvering hos din målgruppe, der enten via dit website eller via en app, bruger tid på dine gamification produkter.

Se her – hvordan den “en-armede tyveknægt” fungerer. Pris inkl. grafisk opsætning 8.500 kr. ekskl. moms

Lykkehjulet – Halloween kampagne. Pris inkl. grafisk opsætning 8.500 kr. ekskl. moms

“Skrabekampagne” – Black Friday. Pris inkl. grafisk opsætning 8.500 kr. ekskl. moms

&;nbsp

Julekalender – en oplagt mulighed for at aktivere din kunder i december måned.
Pris kun 14.500 kr. ex. moms

Læs mere om jule- og adventskalender her

Succeshistorie fra en vinbutik i Viborg

Vin & Vin har prøvet skrabespillet af med gaveæsker som præmier.

Efter tre dage med et link til konkurrencen på butikkens Facebook-side, der har cirka 6.100 likes, havde 3.100 forskellige kunder været inde og skrabe, og alle gevinster blev afhentet i samme uge.

Derudover havde skrabeloddet genereret 40 webordrer, da Vin & Vin havde lagt en række trøstepræmier ind i spillet. Hver trøstepræmie udløste en rabat på webordrer.

Vil du vide mere?

Kunne du tænke dig at vide mere om, hvordan du kan anvende skrabespil i din markedsføring, er du velkommen til at kontakte Propagandafabrikken