Markedsføring af Åbent Hus arrangementer hos bilforhandlere

Inden for den sidste måned har jeg haft fornøjelsen af at hjælpe to bilforhandlere med relativt store ”Åbent Hus” arrangementer. Begge arrangementer er kendetegnet ved, at de udelukkende er arrangeret af forhandleren selv, og altså ikke er i forlængelse af et åbent hus, der understøttes af markedsføring fra eventuelle importører….

Arrangementerne er afholdt i provinsen øst for Storebælt. Der er tale om ”brede brands”. Altså ikke premium mærker…

Begge forhandlere siger, at ”Åbent Hus” arrangement har været en stor succes, målt både på antal kunder i butikken og antal solgte biler…

Jeg synes, der er en tendens til, at folk stadig gerne går efter et godt tilbud, en god snak med den lokale bilforhandler,

og ja, så virker pølsevognen stadig som lokkemiddel…

Her er 7 markedsføringsredskaber, jeg kan se, virker til lokale ”Åbent Hus” arrangementer

  1. Hav 1 tilbud eller 2, der ”batter”, og som er værd at komme efter
  2. Vis jer selv på en Facebookvideo (f.eks. optaget via Iphone) og fortæl om tilbuddene- det gør ikke noget, det ikke er perfekt. Husk dog at få videoen tekstet
  3. Brug penge på at ”booste” Facebook annoncer (gerne video annoncer) i lokalområdet
  4. Opdater hjemmesiden, så folk kan komme fra Facebook og ”ind” på siden for at læse mere om arrangementet
  5. Kør Facebook re-targeting annoncer mod dem, der har besøgt din hjemmeside, og fortæl om arrangementet
  6. Inviter dine eksisterende kunder, f.eks. via e-mail (og samtykke, ja, det har du jo styr på….)
  7. Indryk annonce i lokalavisen, hvor tilbuddene er tydeliggjort, gerne med billeder af de personer, som folk skal handle med

Vi du vide mere om markedsføring af ”Åbent Hus” arrangementer, så kontakt mig gerne

Gitte@propagandafabrikken.dk eller Tel 61621410

Læs mere om markedsføring til bilforhandlere her