3 nemme tips til hvordan dine kunder kan hjælpe dig med markedsføring

Hører du til dem, der har en fysisk butik, og her tænker vi  på alt, lige fra en en frisørsalon, en tøjbutik til en bilforretning, så får du her 3 tips til, hvordan du kan få dine kunder til at hjælpe dig med markedsføringen.
Det forudsætter, at din virksomhed er på Facebook og også gerne andre sociale medier, hvilket vi mener er særdeles relevant for alle detailbutikker. Ikke mindst pga. de mange (og billige) annonceringsmuligheder. Dem kan du læse mere om i vores blogindlæg “Ram plet i din målgruppe med Facebook annoncer”

Bed dine kunder om at anmelde dig på de sociale medier

Både på din Facebook side og på din Google My Business profil  kan du bede dine kunder om at anmelde din virksomhed.

Selvom Facebook er langt større her i Danmark end Google+, så sørg endelig for at oprette en Google Mybusiness profil, og bed dine kunder om at anmeldelser, da Google “belønner dig” for at bruge dens værktøjer ved at give dig “SEO fordele”.

Bed dine kunder om at “tjekke ind” via Facebook

Via din Facebook side, kan du bede dine kunder “tjekke ind” i din forretning, mens de besøger den. Når kunden foretager en “indtjekning” vil det blive vist i nyhedsstrømmen, og dermed vil dine kundes venner se, at kunden befinder sig i din forretning. Øverst ser du et billede fra en restaurant, her opfordres kunderne til at “tjekke ind”. Som tak for hjælpen får de en gratis sodavand.

Lav en fotokonkurrence
Lav f.eks. “månedens konkurrence”. Bed dine kunder om at tage et billede af de nye bukser, den nye frisure, den nye bil (find selv på flere), som er købt hos dig, og bed dem “tagge” dit virksomhedsnavn og uploade billedet på Facebook eller Instagram. Opfind evt. også et # (hashtag), som alle billederne så automatisk sorteres under. Hver måned finder du så en vinder, der får en lille præmie.

Vil du vide mere?

Kunne du tænke dig at vide mere om, hvordan du anvender de sociale medier i din markedsføring, er du velkommen til at kontakte Propagandafabrikken