Synlighed på Facebook

Læs med til slutningen – og få 5 værdifulde tips til fortsat at blive set på Facebook!

Da Facebook startede tilbage i 2004, var hensigten at skabe et socialt medie, der kunne levere ”hygge og underholdning” mellem familie og venner.

Imidlertid fandt Facebook og firmaer ud af, at mediet også var attraktivt som annonceplatform!

Facebook gav derfor virksomheder mulighed for at oprette en ”Facebook side” (Facebook Pages) Imidlertid har denne mulighed gjort, at nogle ”slemme” virksomheder begyndte at benytte ”Clikbates”.

Facebook vil tilbage til “kernen”
“Clickbates”  er noget af grunden til at Facebook nu meddeler, at man vil gå tilbage til ”kernen” og prioritere indhold fra personlige profiler frem for virksomhedsprofiler!

Læs udmeldingen fra ”Zucks” Marc Zukerberg

Hvad nu med Facebook annoncering?
Nu er der imidlertid det lille ”aber dabei”, at Facebook bl.a. får sine indtægter fra virksomheder, der annoncerer på Facebook. Denne mulighed ser ud til at fortsætte.

Nogle mener, at priserne vil stige, men der er ikke meldt noget ud endnu… Facebook vil stadig tilbyde fremragende annonceringsmuligheder. Stiger priserne ikke helt vanvittigt, mener jeg stadig, det er attraktivt at anvende Facebooks annoncemuligheder.

5 tips til fortsat et blive set på Facebook som virksomhed

For at Facebook stadig vil vise dit ”organiske”/gratis indhold er det vigtigt, at du nu, som aldrig før, fokuserer på at:

  1. Lave Indhold, der skaber samtaler mellem brugerne og/eller får brugerne til at like, dele og kommentere opslaget.
  2. Begynder at anvende Facebook Live. Facebook siger selv, at det vil give op til 6 gange længere rækkevidde
  3. Opfordr dine kollegaer/medarbejder til at dele indholdet fra din virksomhedsside over på deres egen side (dette hedder med et “dyrt konsulentord)  Employee Advocacy. Er du enkeltmandsfirma:- del på din personlige side!
  4. Sørg for at dine følger skriver sig op til dit nyhedsbrev. Dette kan du bl.a. gøre via Facebook LeadAds
  5. Opfordr dine kunder til at anvende ”Se først funktionen” på din Facebook side, så vil sandsynligheden for, at din side bliver vist øges. Se foto nedenfor.

Kilder: https://helt.digital/https://thebossmagazine.com/news-feed-update-facebook/https://www.dr.dk/radio/p1/p1-eftermiddag/p1-eftermiddag-2018-01-12